Melpomene

TheFirstGodessWhoWantedToBeACafettiera!!

::ThirtyPies:: ژوئیه 18, 2008

Filed under: Uncategorized — Melpomene. @ 11:22 ب.ظ.

امروز هم اونجور روزی بود که همیشه هست.

****

با دستهای سفیدتان راهنماییم میکنید به صندلی.

صندلی که قبلا کنار رفته بود آماده سنگینی ام میشود.صندلی شما منتظرتان نبوده اما. هنوز نصفش زیر میز است و آماده نیست.

میز تمیز است و دست نخورده.آنقدر، که عکستان را رویش میبینم و به هیچان می افتم .دستم را روی میز جلوی چشمهای شما جاسازی میکنم و روی صندلی تکان میخورم. تکان میخورم چون مضطربم. اما شما نمیفهمید. گاهی شما هیچ چیز نمیفهمید.

پیشخدمت که آمد، من میگویم چای، سر پایینتان را که میبینم میگویم دو تا چای.پای سیب هم که قرار است، میخوریم.

وقتی از طعمش میپرسد با اشتها میگویم وانیل.

_ وانیل نداریم. آناناس، پرتقال_من خودم دوتا پر آبدارش را دارم_ موز توت ،فرنگی_ دلم به هم میخورد_ شاتوت، لیمو، ساده…

_چرا وانیل ندارید؟

_تمام شده.

_لیمو.

_من ساده.

شما هم به صدا درآمدید . بالاخره بعد از «من ساده» نطقتان باز میشود . البته من به بی اخلاقیتان عادت دارم . میدانم طول میکشد تا حرف بزنید. اما حالا که شروع کردید، باز مثل همیشه تکه های زندگیتان را جلوی من میچینید تا پازل بسازم.

اشتیاق هم که دارم، میسازم. از تکه های بار پیش که دیدمتان بر میدارم و بالای یکی از تکه های امروزی میگذارم . قهوه تلخ، چای پررنگ، نور کم و صندلی کوتاه…

دوست نداشته هاتان را ته میچینم:شکلات، چای بی مزه ، آدم خنگ، کفش کثیف…نیم نگاهی که به کفش هایم میکنم را به رویتان نمیآورید.

یک شمای نصفه دارم در خودم. هر شب تکه های مانده را بغل کامل تر ها میگذارم، از دور نگاه میکنم، لبخند میزنم، ستایش هم میکنم.

اما توی خواب به جای شما شکلات تلخ به سراغم میآید.

امروز هم حرف میزنید .اما گویا قرار است بویی که ازشان میآید را شب موقع حلاجی بفهم. که شما فرق دارید. که نمیتوانید.

من همیشه ساکتم. حتی اگر حالا فهمیده بودم هم باز ساکت بودم.

البته گاهی حرف هم میزنم، یکی دو کلمه ای،و شکتان از بین میرود که من لالم. گاهی سورپرایزتان هم میکنم و اظهار نظری تحویلتان میدهم.

چشم های پرتقالیتان به پشت من دوخته است، گاهی به بغل ، گاهی هم به انگشتهاتان.

حتی به میز هم خیره میشوید.ایمان دارم به فکر عکس گیر کرده من زیر لیوان چای نیستید. شما برای خودتان حرف میزنید. من برای خودم میسازم، اما ما با هم هستیم. حتی فرا تر از مکان. من توی مشت شما هستم و شما توی ذهن من کاشته شدید.

****

برگها که روی درخت ثابت میشوند،شروع میکنند به تیره تر شدن. بهار ها سبز کمرنگ ترند تابستان پررنگ میشوند. همه فکر میکنند بهار سبز ترین است.اما تابستان همه چیز به انتهای رنگ میرسد:برگها، آسمان، خورشید، خاطره ها.

آمده ام چای بخورم با پای سیب.

نمیآیند سفارشم را بگیرند. نگاهشان که میکنم ، آرام و لبخند زنان میآید و بلغور میکند که منتظر میمانید یا سفارش میدهید؟

منتظر که هستم.

_ سفارش میدهم.

 

6 Responses to “::ThirtyPies::”

  1. شيخ Says:

    لازمه هوار بكشم كه خوشم اومد از اين؟
    پاسخ: در كليه مواضع. تضمينى. 39 درصد.

  2. عالی بود ژه.نوس. لذت بردم از فرم روايت‌ات. مخصوصاً فلاش‌بك‌ات به اون دو تا پر پرتقال آب‌دار مال پست‌های قديمی رو خيلی پسنديدم. مخصوصاً تر، طعم چايی‌تو. :دی

  3. شهاب Says:

    این پستت خیلی خوب بود, تاکید می کنم خیلی
    در مورد requim for my friend باید بگم تا جایی که من می دونم این کاررو
    زبیگنیف پرایتزنر برای کیشلوفسکی و برای مرگ اون طراحی کرده
    نوشتن رو جدی بگیر

  4. Bingala Says:

    bayad parhiz kard az in eshgh ha!! tuye mosht budan avagheb dare ;-)

  5. «شما برای خودتان حرف میزنید. من برای خودم میسازم، اما ما با هم هستیم. حتی فرا تر از مکان»
    يعني اين قسمتش عاااالي!
    پ ن : وقتي حال نداري يه متن رو بخوني يكي از مطمئن ترين راه ها براي كامنت محترمانه گذاشتن همينه : يه قسمت از نوشته رو كپي مي كني و روش الكي مانور مي دي :دي!

    ولي خارج از جدي , كلا» پروفشنال و اينها بود
    حقير به شدت لذت انگيزناك شدم و اون تيكه رو هم كه كپي كردم رو دوست مي داشتم حتي و پايان بنديش رو دوست تر حتي ( به هر حال واسه يااس اميدي موند باز)
    در نهايت وبلاگ خوبي داري گلم
    خوشحال مي شم به من هم سري بزني و ردپايي چيزي از خودت جا بذاري( اين قسمت ردپا خيلي خيلي ابتكاري و مهمه ها)

  6. اوه!!! ملپی! این عااااااالی بود!! خیلی خوشم اومد! جدددن! خففن بود ملپی! اوه! ایه! من خیل حااال کردم با این پستات!

    ما آخر، ولی چاککریم.


پاسخی بگذارید

